iThink.pl - dziennikarstwo i publicystyka

Menu

Logowanie/Rejestracja

[?] Rejestracja
Logo

Kategorie

Dodaj Artykuł

Artykuł

Styl Życia / Inne
+ - 10

Subkulutra? Czy grupa przestępcza?

19 06 2007 R... K... Artykuł był czytany 17412 razy
Źródło: wikipedia
Źródło: wikipedia

Skinhead - kontrkultura powstała na początku lat 60. XX wieku w Wielkiej Brytanii. Jej nazwa wywodzi się od tego, że najbardziej charakterystycznym wyróżnikiem tej grupy jest noszenie bardzo krótkich, wygolonych blisko skóry, włosów na głowie.

  • Komentuj
  • Wyślij do znajomego
  • Drukuj artykuł
  • Wersja do łatwego czytania
  • Dodaj do ulubionych
Witam serdecznie wszystkich czytelników "iThink", dziś poruszę temat związany z subkulturą SKINHEAD'S

    To mój pierwszy artykuł, ale mam nadzieję, że nie ostatni i pomoże komuś, kto został skrzywdzony przez Skinheadów.

    We wstępie podałem nieco informacji na temat tej faszystowskiej grupy przestępczej, czemu faszystowskiej grupy przestępczej? Oto podaję kilka powodów, dlaczego śmiem tak twierdzić, wbrew opinni innych ludzi, którzy są powiązani z tą grupą ludzi...
    Po pierwsze Skinhead jest to osoba o zbliżonej ideologi do Adolfa Hittlera (rasizm, prawica, rasa aryjska, itp.) Nie cierpią nikogo, poczawszy od ludzi słuchających rocka, metalu, techno, hip-hopu - tylko ich rasa i subkultura jest idealna!!!
 
    Podam tu przykład z życia wzięty, w Gliwicach skinhead pobił mojego znajomego. Kolega szedł ulicą do sklepu, został z nienacka zaatakowany i drastycznie pobity, a żeby tego było mało skinhead przyglądał mu się cały czas do przyjazdu policji, myślicie, że to akt współczucia lub skruchy? Muszę was rozczarować i napisać, że skinhead z dumą się przyglądał, bo pobił czarnego mężczyznę - dać mu aparat, to pewnie by sobie parę fotek strzelił na tle nieszczęśnika. Jest wiele takich sytuacji, o których nikt nie chce mówic i się takie rzeczy toleruje. Trzeba też napisać o przyglądających się ludziach, którzy nic nie zrobili, naprawdę nic. Niestety faktem jest, że Polacy cierpią na chorobę zwaną potocznie ZNIECZULICĄ!!!

Uważam, że przynależność do takich grup powinna być zakazana prawem i ścigana równie surowo jak morderstwa.

Oto podaję link dla ludzi, którzy chcieliby poczytać troszkę na temat.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Skinheads




+ - 10

Artykuł został pozytywnie zrecenzowany przez:

Agnieszka Owczarczak

Dodaj Komentarz

Zaloguj się aby komentować. Jeśli nie masz jeszcze konta, zapraszamy do rejestracji.

RSS komentarzy

Komentarze: 24

1. Krzysztof | 23:13 19-06-2007

MINUS!!!!!!Zaznaczam od razu, że nie jestem związany z tą subkulturą.Artykuły napisany wyraźnie pod wpływem bardzo silnych emocji, przez co bardzo stronniczy, to raz.Po drugie, są inne źródła wiedzy niż wikipedia i proponował bym naprawdę "wgryźć" się w temat przed publikacją tego typu artykułów, nie wspomniałeś/aś w ogóle o takim ruchu jak S.H.A.R.P. czyli SkinHeads Against Racial Prejudice, czy też tzw. Oi Skinheads którzy z faszyzmem nie mają nic wspólnego.Nie bronię z tego miejsca skinhead'ów rasistów, zwracam tylko uwagę na to, że nie można wszystkich wrzucać do jednego worka... w końcu ja też mogę napisać, że wszyscy z Łodzi to idioci bo zostałem ostatnio pobity przez jednego z mieszkańców tego miasta.Pozdrawiam

2. Radek | 23:42 19-06-2007

Oczywiście zgadzam się z opinią iż artykuł został napisany pod wpływem emocji... Ale trzeba tu zrozumiec że osoba należaca do takiej subkultury powinna conieco o niej wiedziec, a nie byc pseudo fanatykiem który wyznaje niezrozumiałe ideologie jak A.H. Chciałbym z góry przeprosic jeżeli uraziłem niewinne osoby...

3. Paweł | 01:18 20-06-2007

To niestety nie jest artykuł tylko "wylane żale".

4. Dominika | 01:28 20-06-2007

Również uważam, że artykuł jest nieobiektywny. Wręcz subiektywizm wypywa z treści. Myślę, że trzeba trochę popracować nad emocjonowaniem się przy pisaniu. pozdrawiam

5. Dominika | 01:28 20-06-2007

Jest subiektywny.

6. xes | 02:25 20-06-2007

Pomijajac juz te emocje i braki wiedzy co do tematu, to dochodzi jeszcze styl pisania, ktory jest wrecz zenujacy. duzy minus.

7. Klaudyna | 08:51 20-06-2007

Kompletnie nie zgadzam się z ostatecznym wniosku. Karać kogoś, za samą przynależność? Przecież - było, nie było - żyjemy w państwie prawa i takie coś jest nie dość, że głupie, to jeszcze całkowicie niedozwolone.
Znam kilku skinheadów. Fakt, są wśród nich totalni debile (wybaczyć do przesady kolokwialny zwrot), ale są też ludzie wykształceni, działający w organizacji przeciw krzywdzeniu dzieci. Nie wolno wszystkich wkładać do jednego wora. Zwłaszcza, gdy ma się marne pojęcie o temacie, a i z poprawnym formułowaniem zdań, jest się na bakier...

8. Klaudyna | 08:51 20-06-2007

Więcej dystansu i obiektywizmu, kolego ;)

9. Jan | 09:33 20-06-2007

Ja daje plusa za odwagę. To pierwszy artykuł Radka, więc nie można go zniechęcać.

10. | 10:20 20-06-2007

A ja myślę, że koledze chodziło o to, aby ludzie mogli się dowiedzieć co robią skini, że jesli naszą reakcją na skina będzie strach- nie ma się czemu dziwić.
A kto powiedział, że artykuł nei możę być subiektywny?
Pozdrawiawm
za odwagę, to 1szy artykuł ;]

11. Patrycja | 12:10 20-06-2007

Hmm... Artykuł nie może być całkowicie obiektywny bez określenia się gdzie się jest, bo będzie nijaki.

Każdy autor ma poglądy, więc to powoduje nacisk na ktorąś strone. I przecież o to chodzi.

Pozdrawiam.

12. Ewelina | 22:02 20-06-2007

Może i skini nie maja nic wspólnego z faszyzmem ALE takie przypadki sie zdarzaja!!! I nie pisze tego pod wpływem emocji! Tak naprawde jest - człowieku nie widzisz tego? Za to ze masz na sobie czarne ubranie mozesz przez nich byc nawet zabity..

Choc nie przecze ze sa tez skini normalni i nie robia takich rzeczy - i chwała Bogu! ale zdarzaja sie przypadki...

Bo skini to RZADNA SUBKULTURA tylko zwykłe łobuzerstwo!! jak to powiedział kiedys bardzo wykształcony, ceniony aktor.

13. Radek | 00:13 21-06-2007

Radze Zastanowic Sie Wszystkim Komentujacym... To Jest Prawda !!! Emocje?! Myślę Że Tu Są Na Miejscu !!!

14. Rafał | 10:06 21-06-2007

Podałeś link do Wikipedii, a nie przebrnąłeś przez ten artykuł samemu. Nie każdy krótko ogolony to skin. Nie każdy skin należy do marginalnych bojówek faszystowskich.

15. Radek | 12:51 21-06-2007

Oczywiscie zgadzam sie ze nie kazdy ogolony to skin :] Ja tu pisze o typie skinów jakich ja znam w moim miescie :]

16. Krzysztof | 13:40 21-06-2007

"Może i skini nie maja nic wspólnego z faszyzmem ALE takie przypadki sie zdarzaja!!!"
Nie twierdzę, że skini nie mają nic wspólnego z faszyzmem, twierdzę tylko, że nie można wszystkich wrzucać do jednego worka...
Oczywiście, że skini to łobuzerstwo!! Na tym właśnie od samego początku opiera się ta subkultura, na rozróbach, alkoholu i dobrej zabawie...
Nadmienić trzeba również, że na samym początku skini spotykali się na imprezach reggae i ska czyli muzyki wymyślonej na Jamajce przez czarnoskórych muzyków, rasizm pojawił się dopiero później w ideologii niektórych z nich.

17. Maria | 13:06 11-07-2007

Oj, bardzo nieskładne wyrażenie swoich myśli, chyba pod wpływem emocji. Autor zdaje się nie przeczytał tekstu zanim go wysłał.

18. damian | 15:03 18-10-2007

trzeba pamiętać, że oprócz skinheadów są również takie odłamy jak modsi, rudeboye, boneheadzi etc. jak ktoś już zauważył, nie każdy łysy to skin. bynajmniej, nie każdy skin jest też łysy. artykuł wręcz impresywny, a tutaj chyba o propagandę nie chodzi, prawda?
rozumiem, że kolega dostał w zęby, współczuję, ale po co na starcie brać sie za nieznane Ci tematy? wiesz tyle, ile usłyszałeś od kolegów.

19. Agata | 23:19 18-05-2008

artykuł co najmniej śmieszny. czy muszę przypominać, że by o czymś pisać czy choćby się wypowiadać trzeba posiadać wiedzę? od tylu lat te stereotypy są powielane przez rozwścieczonych rozemocjonowanych ludzi. oryginalni skinheadzi nie mieli nic wspólnego z rasizmem czy innymi ideologiami - wyewoluowali z modsów i rockersów, którzy - przepraszam za wyrażenie - w d**** mieli kolor skóry, religie czy narodowość - słuchali dobrej muzyki (pochodzenia jamajskiego) i tłukli się o honor a nie o przekonania.

pozdrawiam wszystkich niesłusznie oskarżanych o rasizm nazizm i inne bzdury. Oi! Chłopcy:D

20. Rafał | 21:45 01-07-2008

Są pewne zasady nie urażania innych trzeba pamiętać, że odpowiadamy za to co piszemy...Zresztą to dziecinne co mogę powiedzieć dorośnij. słucham rocka i mocniejszych brzmień zresztą mamy wolność, więc skąd ocenianie innych?

21. Damian | 01:42 14-10-2008

Co do stylu czy stronnictwa nie będę się wypowiadał bo i tak dożo zostało tego powiedziane, wiec przejdę do rzeczy.

1podales stronę wiedz wejdź na nią i przeczytaj "Skinheadzi w Polsce",

potem zastanów się co piszesz, mówisz o skinach a zrobiłeś pomyłkę bo są to neo-nazi skini.

2wyzej już było o tym ze skini nie mieli nic do różności narodowych itp. i nadal nie maja

3chcesz żeby skini zostali ukarani są karani ns'i za propagandy faszystowskie i rasistowskie

4znalazlem na Wikipedii odpowiedni cytat ""skini tradycyjni" ubierają się w sposób maksymalnie zbliżony do pierwotnych skinheadów z lat 60, i słuchają ska i nie utożsamiają się z żadnym nurtem politycznym. Duża część z nich jest przeciwna rasizmowi." - przeczytaj go i się zastanów co napisałeś.

Myślę ze tyle wystarczy żebyś zrozumiał ze ty znasz ns'ow a nie skinów



ps.pozdrawiam wszystkich modsów z polski;]

22. Sylwia | 23:02 01-03-2009

Tekst rzeczywiście smieszny i w sumie pozbawiony kon kretnej wymowy, za to wzbudził niezwykle burzliwą dyskusję, co nie każdemu się udaje. Czy więc nieudany debiut? Chyba jednak nie do końca...